Hlavní stránka
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:

Fotka

Život ve Frýdlantu

28. 3. 2020
Ze své 165 km dlouhé jízdy jsem byl tak unaven, že jsem netoužil po ničem jiném, než několik dnů odpočívat. To jsem ale nezamířil za správným člověkem. Vendy mně sice nabídla luxusní přístřeší v době, kdy oficiální ubytování nebylo možné a venku ještě padal sníh, za to ale očekávala, že s ní vyrazím do hor. V neděli se mně ještě podařilo odpočívat, ale v pondělí nás čekal výstup na Ivančenu.

V sobotu vpodvečer jsem se vydal opět na kole na krátký přejezd z Kopřivnice do Frýdlantu. Předjaří se skvělo v celé své kráse.
Zvoničce nad Měrkovicemi z roku 1910 se tu říká zvonařka.
Nad Metylovicemi mě dostihl západ slunce.
Vendy měla díky pandemii volný docela luxusní byt 4+1 a tak mě jej dočasně nabídla k ubytování. Na pár dnů jsem se stal obyvatelem Frýdlantu.
Restaurace Imrvére z Frýdlantu pojmenovala své pizzy podle slavných osobností. Ta s červenou cibulí se jmenovala Milouš Jakeš.
Nedělní výhled na sídliště u nádraží a horu Skalku vypadal zcela jarně…
…pondělní ráno však zchladilo má očekávání brzkého příchodu jara.
Vendy si ovšem nedala říct, a tak jsme v pondělí vyrazili do hor. Pěkně pěšky do Malenovic.
Místní kostel sv. Ignáce z Loyoly byl vysvěcen už v roce 1673.
Když je Vendy v horách a je tam s ní i sníh, nemůže nemít dobrou náladu!
Protože to tady zná, vzala mě k Ivančeně zajímavou zkratkou kolem osady Hradové.
Výhled na čerstvě zasněžené beskydské luky mě nijak zvlášť netěšil. Raději bych tu hledal v trávě první jarní kytičky.
Před jednáctou jsme dorazili k Ivančeně a mě popadla hrůza…
…to co během několika desetiletí nedokázali komunisté, zajistili sami skauti. V roce 2017 mohyla zmizela a skauti z kamenů, které sem nosí lidé už 75 let, poskládali opěrné zídky pod cestou.
Před polednem jsme se vydali hledat rybníček na Chladné vodě, který znám od roku 2000, ale není v žádné mapě. Dovedly nás k němu stopy ve sněhu.
Zpátky ve Frýdlantu. Z obchodu mě nejprve vyhodili, prý podle novéhonařízení sem dopoledne smí jen důchodci
Vendy musím za mnohé poděkovat. Třeba za to, že jsem u ní mohl nechat Doubravčino kolo a ještě v pondělí večer zamířit vlakem (v případě návratu domů vlastně legálně) zpátky do Brna.